Technologie ram
  • W technologii ram rowerów marki Romet nawiązujemy do najnowszych trendów i aktualnych rozwiązań technicznych. Konstrukcja ramy i komponenty użyte do budowy rowerów decydują o komforcie jazdy i niezawodności sprzętu.

    Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    flat mount disc
    Mocowanie zacisku hamulca bezpośrednio do ramy, bez użycia adapterów – pozwala obniżyć masę i uprościć konstrukcję połączenia.
    carbon lite
    Kompozyt karbonowy stosowany w rowerach Rometa w których prepregowa metoda produkcji pozwoliła uzyskać wyjątkowo korzystny stosunek sztywności wytrzymałości i masy.
    inner cable routing
    Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
    tapered headtube
    Zastosowanie łożysk o różnej średnicy w główce sterowej pozwala na obniżenie masy tego elementu przy jednoczesnym podniesieniu sztywności przodu roweru i zminimalizowaniu negatywnych skutków przeciążeń.
    direct mount
    Bezpośredni montaż przerzutki do ramy, co pozwala obniżyć masę całego roweru i jednocześnie podnosi precyzję przerzucania.
    12mm axle
    Sztywna oś stosowana w połączeniach haków tylnego koła, o wymiarach 142×12 mm, pozwalająca usztywnić ten fragment roweru i poprawić transfer energii.
    swift link
    System zawieszenia działający na zasadzie tzw. zmiennego punktu obrotu oraz mocowania na dwóch aktywnych łącznikach. Zapewnia on wysoką aktywność zawieszenia na nierównościach oraz efektywność napędu na podjazdach.
    plus+
    Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.
    boost
    Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.
    post mount disc
    Zintegrowane z hakami mocowanie zacisku hamulca, pozwalające na wygodną regulację i obniżające masę roweru.
    koło 29"
    To koła w największym dostępnym standardzie rozmiarów. Zmniejszony kąt natarcia na przeszkodę umożliwia łatwiejsze pokonywanie nierówności oraz dodatnio wpływa na przyczepność i zachowanie prędkości.
    al 6061 x-lite
    Nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.
    al 6061 lite
    Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
    hydroformed aluminium
    W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
    butted tubing
    Cieniowanie rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
    qr-rw
    Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
    eagle technology
    System zoptymalizowanej przekładni 12-biegowej zastosowany w rowerach z użyciem komponentów marki SRAM®.
    15 mm axle
    Sztywna oś stosowana w połączeniach goleni dolnych widelców amortyzowanych. Poprawia sztywność i prowadzenie roweru oraz zapewnia łatwy i szybki demontaż przedniego koła.