Technologie ram

W technologii ram rowerów marki Romet nawiązujemy do najnowszych trendów i aktualnych rozwiązań technicznych. Konstrukcja ramy i komponenty użyte do budowy rowerów decydują o komforcie jazdy i niezawodności sprzętu.

  • Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    Wewnętrzne prowadzenie linek:
    linki hamulca i przerzutek biegną wewnątrz ramy. Rozwiązanie poprawia wygląd roweru, a także chroni linki przed uszkodzeniami i zabrudzeniami.
    Taperowana główka ramy:
    czyli taka, w której dolne, bardziej obciążone łożysko ma większą średnicę niż górne. Zapewnia to lepszą trwałość łożyska i umożliwią połączenie główki ramy z dolną rurą o znacznie większej średnicy, co ma znaczący wpływ na sztywność roweru.
  • Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    Sztywna oś:
    oś tylnej piasty w tym standardzie ma średnicę 12mm i wymaga użycia specjalnych haków tylnego koła i odpowiedniej piasty. Zapewnia pewne połączenie piasty z ramą, ułatwia montaż koła i usztywnia tylny trójkąt ramy. Jest to szczególnie istotne w rowerach z pełnym zawieszeniem. Podobne rozwiązanie z osią 15mm stosowane jest w przednim widelcu.
    Post mount:
    standard mocowania zacisku hamulca tarczowego bezpośrednio do ramy lub widelca bez potrzeby stosowania dodatkowych elementów. Jego zastosowanie znacząco ułatwia prawidłowy montaż i regulację zacisku.
  • Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    Cieniowane ścianki rur:
    Aby zmniejszyć masę ramy bez obniżania jej wytrzymałości zmniejszamy grubość ścian rur ramy w jej centralnej części i pozostawiam większą grubość jedynie tam gdzie to potrzebne, na jej końcach. Zastosowanie aluminium o zwiększonej wytrzymałości umożliwia podwójne lub potrójne cieniowanie elementów ramy.
    Direct mount:
    Standard mocowania przedniej przerzutki opracowany przez Shimano. Jej montaż jest łatwiejszy i sztywniejszy, a co więcej rura podsiodłowa może mieć w zasadzie dowolny przekrój i być umieszczona pod dowolnym katem. Jest to bardzo istotne zwłaszcza przy projektowaniu ram z pełnym zawieszeniem gdzie zastosowanie tradycyjnej obejmy nie zawsze jest możliwe.
    Hydroformowanie rur:
    to technologia polegająca na kształtowaniu rur aluminiowych za pomocą oleju wypełniającego pod dużym ciśnieniem rurę umieszczoną w formie. W efekcie otrzymujemy rurę o przekroju innym niż okrągły, co umożliwia optymalizację materiału pod względem wytrzymałości i masy.