DOMINAR 400 THE SPORTS TOURER PREMIERA MOTOCYKLA. NOWOŚĆ WŚRÓD SPORTOWO-TURYSTYCZNYCH MOTOCYKLI
08.09.2017

Ten będący zupełnie nową propozycją na europejskim rynku motocykl łączy w sobie dynamikę i zalety motocykla sportowego z komfortowymi właściwościami uniwersalnej maszyny turystycznej. Aby to połączenie mogło zaistnieć w realnym świecie, zastosowano wysokiej klasy rozwiązania technologiczne, które połączono z dopracowaną w każdym szczególe ergonomią.

Jego sercem jest ewenement na skalę światową – pierwszy produkcyjny silnik jednocylindrowy z zapłonem DTS-i, który jest obsługiwany przez trzy świece zapłonowe. System ten zapewnia najlepsze możliwe spalanie mieszanki  przy jednokrotnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Jednostka jest chłodzona cieczą, ma czterozaworową głowicę z poprawiającym przebieg krzywej momentu obrotowego rozrządem SOHC i została opracowana zgodnie z najnowszymi normami Euro4. Silnik zasilany jest przez układ elektronicznego wtrysku Bosch i rozwija moc 35 KM (przy 8000 obr./min) oraz moment obrotowy o takiej samej wartości (przy 6,500 obr./min), co w połączeniu z gładko pracującą i precyzyjną, 6-stopniową skrzynią biegów pozwala na uzyskanie świetnej dynamiki i pewnej reakcji na zmianę obciążenia. Przeniesienie napędu jest wspomagane przez antyhoppingowe sprzęgło, które pozwala na redukcje biegów w prawdziwie sportowym stylu oraz zapewnia pełną kontrolę nad przeniesieniem napędu. Wśród wyposażenia sportowo-turystycznej maszyny nie mogło również zabraknąć wydajnego układu hamulcowego. Przednia tarcza o średnicy 320 mm oraz tylna 230 mm, w połączeniu z dwukanałowym systemem ABS marki Bosch, zapewniają dynamiczne opóźnienia, bez ryzyka uślizgu żadnego z kół. Nie bez znaczenia jest również nowoczesne podwozie z widelcem opartym na rurach nośnych o średnicy 43 mm i olejowo-gazowym centralnym amortyzatorem. Całości dopełnia lekka i zapewniająca optymalną sztywność podwójna rama z lekkich stopów oraz wspierający wyśmienitą trakcję precyzyjny wahacz. Turystyczne walory podkreśla zasięg 400 km pomiędzy tankowaniami, wygodna, dzielona kanapa, odprężona pozycja za kierownicą, a także wydajne oświetlenie w technologii full-LED z matrycowym przednim reflektorem na czele. Z Dominarem D400 każda motocyklowa przygoda jest na wyciągnięcie ręki.