ROWER - IDEALNY SPOSÓB NA STRES

30.06.2022

Długofalowy stres – jak sobie z nim radzić? Rower – okazuje się idealnym środkiem  na poprawę nastroju  bez recepty. Ostatnie dwa lata spotęgowały uczucie niepewności i lęku u wielu konsumentów. Pandemia okazała się stresorem dla 75 procent Polaków[1]. Obecnie co 10 przyznaje, że odczuwa wypalenie pandemiczne[2]. Jak wykorzystać ten czas, by pozbyć się negatywnych emocji? Eksperci polecają uprawianie sportu, w tym jazdę na rowerze. Dlaczego? Wycieczki poprawiają samopoczucie i jakość snu, uwalniają endorfiny i pobudzają do kreatywnego myślenia. 

Wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem jest bardzo ważna. Wielu konsumentów obawia się skutków ekonomicznych i zdrowotnych pandemii COVID-19. Stresogenna jest także obecna sytuacja związana z inflacją, z domowym budżetem,  co nie pozostaje bez wpływu na nasze samopoczucie. Od lat eksperci radzą, aby w silnym stresie uprawiać sport.

Rower pomaga w odprężeniu

Napięcie mięśni, przemęczenie, bóle głowy lub migreny powinny być niepokojącym sygnałem, iż organizm żyje w silnym stresie. Szczególnie istotna jest umiejętność zdefiniowania przyczyny, która powoduje problem. Trudno jest być produktywnym w codziennym życiu, kiedy niepokój i zmartwienie dominują nasze myśli. Czynnikiem stresogennym jest także presja, która może wynikać z próby wykonywania wielu obowiązków jednocześnie. Czasami jednak możemy czuć się zestresowani z tak, wydawałoby się błahego powodu, jak stanie w korku. Tutaj akurat rozwiązanie jest proste – wystarczy przesiąść się na rower. Wielu kolarzy mówi, że jazda na rowerze jest jak uzależnienie. Nauka dowiodła, że ​​to prawda. Po przejażdżce poczujesz gwałtowny wzrost neuroprzekaźników, takich jak serotonina i dopamina. Nie tylko poprawiają nastrój, ale ten ładunek endorfin może stymulować te same obszary mózgu, co środek przeciwbólowy[3]. Badanie przeprowadzone przez Cycleplan wykazało, że trzy czwarte spośród niemal 1000 respondentów, dzięki jeździe na rowerze, zauważyło poprawę swojego zdrowia psychicznego[4]. Więcej: https://polskatimes.pl/dlugofalowy-stres-jak-sobie-z-nim-radzic/ar/c2-16288901

700D