Technologia
  • W kolekcji Romet 2019 zastosowaliśmy następujące technologie:


    Elektryczne wspomaganie
    Zastosowaliśmy 2 wersje silników Shimano i opracowaliśmy specjalne konstrukcje ram tak, aby przenieść i wykorzystać ich potencjał jako napęd do modeli: City, Trekking i MTB. Systemy STEPS dopasowane są do konkretnych rozwiązań i zastosowań o zróżnicowanym stopniu obciążenia. System posiada rozbudowany software, trzy tryby wspomagania uruchamiane przyciskami lub manetką, a także wygodny interfejs umieszczony w ciekłokrystalicznym monitorze. Dodatkowym atutem jest system WALK ASIST pozwalający na wspomaganie prowadzenia obciążonego roweru. SHIMANO STEPS posiada wydajny system ładowania, osiągając 80% pojemności baterii po dwóch godzinach podłączenia do sieci, pozwala na doładowywanie e-bika między kolejnymi etapami podróży.

    Carbon
    Konsekwentnie wykorzystujemy pracochłonną i kosztowną technologię pre–pregów, zapewniającą najlepsze parametry wytrzymałościowe. Możliwość laminowania ramy kawałek po kawałku, pozwala na dokładne rozmieszczenie materiału w zgodzie z kształtem ramy i przebiegiem obciążeń. Tak dokładne rozłożenie włókien umożliwia osiągnięcie maksymalnej wytrzymałości przy utrzymaniu minimalnej wagi.

    Zastosowane technologie zapewniają skuteczność naszych ram nie tylko w sportowej rywalizacji ale również w codziennym użytkowaniu.

    Hydroforming Aluminium
    Tworzenie profili aluminiowych w procesie tłoczenia w formach, na gorąco z użyciem oleju, pozwala uzyskać optymalną strukturę przekrojów i zredukować wagę ramy, czyniąc konstrukcję lżejszą, bardziej wydajną i atrakcyjną wizualnie.

    Technologia Plus
    Plus jest standardem opon o zwiększonej objętości. Zwiększa ona pole na jakim styka się z podłożem, polepszając przyczepność i amortyzację. Dzięki temu uzyskujemy rower szybszy w zakrętach i mniej wrażliwy na nierównościach.

    Technologia Boost
    W parze z oponami typu Plus w rowerach Romet, stosujemy standard Boost, co przekłada się na zwiększenie rozstawu osi piast oraz przesunięcie na zewnątrz linii łańcucha. Rozwiązanie to pomaga pomieścić opony o zwiększonej szerokości, a także pozytywnie wpływa na sztywność boczną całego roweru, zwiększając kontrolę podczas jazdy.

    Osie sztywne
    Sztywne osie widelców i haków tylnego koła pozwalają uzyskać pewność prowadzenia, sztywność oraz stabilne zamocowanie kół w ramie i amortyzatorze. W rowerach Rometa ich zastosowanie systematycznie obejmuje coraz większą liczbę modeli, w tym rowerów szosowych.

    Flat Mount
    Mocowanie zacisków hamulców bezpośrednio do ramy bez użycia adapterów, upraszcza konstrukcje i obniża wagę. W naszych rowerach rozwiązanie to przyjęło się na stałe i systematycznie obejmuje coraz większą liczbę modeli.

    SRAM Eagle
    W kolekcji 2019 rozszerzyliśmy zastosowanie technologii Eagle: napęd 1×12 dostępny w tegorocznej kolekcji również w modelu Mustang.

    Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    flat mount disc
    12mm axle
    post mount disc
    al 6061 x-lite
    hydroformed aluminium
    inner cable routing
    tapered headtube
    qr-rw
    15 mm axle
    flat mount disc
    Mocowanie zacisku hamulca bezpośrednio do ramy, bez użycia adapterów – pozwala obniżyć masę i uprościć konstrukcję połączenia.
    post mount disc
    Zintegrowane z hakami mocowanie zacisku hamulca, pozwalające na wygodną regulację i obniżające masę roweru.
    al 6061 x-lite
    Nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.
    hydroformed aluminium
    W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
    inner cable routing
    Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
    tapered headtube
    Zastosowanie łożysk o różnej średnicy w główce sterowej pozwala na obniżenie masy tego elementu przy jednoczesnym podniesieniu sztywności przodu roweru i zminimalizowaniu negatywnych skutków przeciążeń.
    qr-rw
    Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
    15 mm axle
    Sztywna oś stosowana w połączeniach goleni dolnych widelców amortyzowanych. Poprawia sztywność i prowadzenie roweru oraz zapewnia łatwy i szybki demontaż przedniego koła.
    12mm axle
    Sztywna oś stosowana w połączeniach haków tylnego koła, o wymiarach 142×12 mm, pozwalająca usztywnić ten fragment roweru i poprawić transfer energii.
    eagle technology
    System zoptymalizowanej przekładni 12-biegowej zastosowany w rowerach z użyciem komponentów marki SRAM®.
    al 6061 lite
    Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
    carbon lite
    Kompozyt karbonowy stosowany w rowerach Rometa w których prepregowa metoda produkcji pozwoliła uzyskać wyjątkowo korzystny stosunek sztywności, wytrzymałości i masy.
    carbon wheels
    Dzięki wprowadzeniu karbonowych obręczy koło uzyskuje polepszone parametry sztywności i wagi. Mniejsza masa rotowana obręczy pozwala na łatwiejsze przyspieszanie i polepsza kontrolę, dzięki ograniczeniu efektu żyroskopowego.
    carbon fork
    Włókno węglowe, z którego wykonany jest widelec oprócz niskiej wagi znacznie lepiej od aluminiowego oraz amortyzowanego rozprasza drgania wysokiej częstotliwości, których długotrwały wpływ decyduje o zmęczeniu układu kostnego i mięśniowego.
    plus+
    Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.
    swift link
    System zawieszenia działający na zasadzie tzw. zmiennego punktu obrotu oraz mocowania na dwóch aktywnych łącznikach. Zapewnia on wysoką aktywność zawieszenia na nierównościach oraz efektywność napędu na podjazdach.
    butted tubing
    Cieniowanie rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
    boost
    Piasty o zwiększonym rozstawie osi: 110 mm przód, 148 mm tył, oraz przesunięta na zewnątrz o 3 mm linia łańcucha. Umożliwia to założenie opony typu plus, polepsza sztywność boczną i dodatnio wpływa na prowadzenie roweru.
    tubeless ready
    Obręcz pozwalająca na użycie systemu bezdętkowego.