TECHNOLOGIA

 

W kolekcji Romet 2020 zastosowaliśmy następujące technologie

Elektryczne wspomaganie

Zastosowaliśmy 2 wersje silników Shimano i opracowaliśmy specjalne konstrukcje ram tak, aby przenieść i wykorzystać ich potencjał jako napęd do modeli: City, Trekking i MTB. Systemy STEPS dopasowane są do konkretnych rozwiązań i zastosowań o zróżnicowanym stopniu obciążenia. System posiada rozbudowany software, trzy tryby wspomagania uruchamiane przyciskami lub manetką, a także wygodny interfejs umieszczony w ciekłokrystalicznym monitorze. Dodatkowym atutem jest system WALK ASIST pozwalający na wspomaganie prowadzenia obciążonego roweru. SHIMANO STEPS posiada wydajny system ładowania, osiągając 80% pojemności baterii po dwóch godzinach podłączenia do sieci, pozwala na doładowywanie e-bika między kolejnymi etapami podróży.

Carbon

Konsekwentnie wykorzystujemy pracochłonną i kosztowną technologię pre–pregów, zapewniającą najlepsze parametry wytrzymałościowe. Możliwość laminowania ramy kawałek po kawałku, pozwala na dokładne rozmieszczenie materiału w zgodzie z kształtem ramy i przebiegiem obciążeń. Tak dokładne rozłożenie włókien umożliwia osiągnięcie maksymalnej wytrzymałości przy utrzymaniu minimalnej wagi.

Zastosowane technologie zapewniają skuteczność naszych ram nie tylko w sportowej rywalizacji ale również w codziennym użytkowaniu.

Hydroforming Aluminium

Tworzenie profili aluminiowych w procesie tłoczenia w formach, na gorąco z użyciem oleju, pozwala uzyskać optymalną strukturę przekrojów i zredukować wagę ramy, czyniąc konstrukcję lżejszą, bardziej wydajną i atrakcyjną wizualnie.

Technologia Plus

Plus jest standardem opon o zwiększonej objętości. Zwiększa ona pole na jakim styka się z podłożem, polepszając przyczepność i  amortyzację. Dzięki temu uzyskujemy rower szybszy w zakrętach i mniej wrażliwy na nierównościach.

Technologia Boost

W parze z oponami typu Plus w rowerach Romet, stosujemy standard Boost, co przekłada się na zwiększenie rozstawu osi piast oraz przesunięcie na zewnątrz linii łańcucha. Rozwiązanie to pomaga pomieścić opony o zwiększonej szerokości, a także pozytywnie wpływa na sztywność boczną całego roweru, zwiększając kontrolę podczas jazdy.

Osie sztywne

Sztywne osie widelców i haków tylnego koła pozwalają uzyskać pewność prowadzenia, sztywność oraz stabilne zamocowanie kół w ramie i amortyzatorze. W rowerach Rometa ich zastosowanie systematycznie obejmuje coraz większą liczbę modeli, w tym rowerów szosowych.

Flat Mount

Mocowanie zacisków hamulców bezpośrednio do ramy bez użycia adapterów, upraszcza konstrukcje i obniża wagę. W naszych rowerach rozwiązanie to przyjęło się na stałe i systematycznie obejmuje coraz większą liczbę modeli.

SRAM

Eagle W kolekcji 2020 rozszerzyliśmy zastosowanie technologii Eagle: napęd 1×12 dostępny w tegorocznej kolekcji również w modelu Monsun.

  • HYDROFORMED ALUMINIUM
    W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.

  • QR-RW
    Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.

  • AL 6061 LITE
    Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.

  • FLAT MOUNT DISC
    Mocowanie zacisku hamulca bezpośrednio do ramy, bez użycia adapterów – pozwala obniżyć masę i uprościć konstrukcję połączenia.

  • AL 6061 X-LITE
    Nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.

  • CARBON WHEELS
    Dzięki wprowadzeniu karbonowych obręczy koło uzyskuje polepszone parametry sztywności i wagi. Mniejsza masa rotowana obręczy pozwala na łatwiejsze przyspieszanie i polepsza kontrolę, dzięki ograniczeniu efektu żyroskopowego.

  • PLUS +
    Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.

  • SWIFT LINK
    System zawieszenia działający na zasadzie tzw. zmiennego punktu obrotu oraz mocowania na dwóch aktywnych łącznikach. Zapewnia on wysoką aktywność zawieszenia na nierównościach oraz efektywność napędu na podjazdach.

  • BUTTED TUBING
    Cieniowanie rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.

  • BOOST
    Piasty o zwiększonym rozstawie osi: 110 mm przód, 148 mm tył, oraz przesunięta na zewnątrz o 3 mm linia łańcucha. Umożliwia to założenie opony typu plus, polepsza sztywność boczną i dodatnio wpływa na prowadzenie roweru.