W Newsweeku: Boom na dwóch kołach.
05.08.2014

Polacy coraz częściej siadają na rowery i coraz więcej ich kupują. Najwięksi producenci jednośladów mogą więc zacierać ręce. To dla nich najlepszy sezon od dekady.

Narodem rowerzystów, jak Holendrzy czy Duńczycy, długo jeszcze nie będziemy. Ale jesteśmy na dobrej drodze, a raczej ścieżce rowerowej. W tym sezonie nad Wisłą sprzeda się przynajmniej milion nowych jednośladów, a może nawet 100-150 tys. więcej. W dodatku rodacy nie rzucają się już, jak jeszcze kilka lat temu, na tanie modele z hipermarketów. Największy wzrost popytu widać w segmencie droższych rowerów terenowych i „górali", takich z cenami powyżej 2 tys. zł.

Z ich fabryk pochodzi w sumie prawie dwie trzecie krajowej produkcji rowerów, w której stajemy staliśmy się już europejską potęgą. Może się okazać że w tym roku, z produkcją rzędu 1,2 mln sztuk, wyprzedzimy ojczyznę rowerów, Holandię i przed nami będą tylko Niemcy i Włosi.

W nowym numerze „Newsweeka" piszemy o trwającym w kraju „boomie na dwóch kołach", przybliżamy sylwetki obu biznesmenów oraz fascynującą historię ich wieloletniej rywalizacji, która zaczyna już wykraczać poza kraj. Rowery z Krossa i z Rometu sprzedawane są już bowiem nie tylko na Zachodzie, ale nawet w Indiach i Chinach.