Factory Team
Wspaniałe zakończenie sezonu Bike Maraton: 64 razy na podium z czego, aż 38 razy w TOP3.
28.10.2018

Bike Maraton to niewątpliwie od lat największy a zarazem najstarszy  cykl rowerowych maratonów MTB w Polsce. Jedną z edycji już od 2 lat są Mistrzostwa Polski w XCM więc ścigamy się z najlepszymi kolarzami MTB w Polsce. W tym roku 2 edycje miały ranking UCI, więc można było pościągać się również z dobrymi zawodnikami z całego świata (na maraton do Jeleniej Góry zjawili się zawodnicy z Niemiec, Czech, Holandii, Austrii czy nawet odległej Japonii)

Na początek trochę o wynikach a później zachęcam do przeczytania streszczenia o całym cyklu.

We wszystkich edycjach co najmniej jeden start zaliczyło 44 naszych zawodników czyli zdecydowanie ponad połowa drużyny. Oczywiście większość została sklasyfikowana w klasyfikacjach końcowych a sukcesów w tych imprezach mieliśmy naprawdę bardzo dużo.

W 11 edycjach wystartowaliśmy w sumie 295 razy i chyba nie ma takiej drugiej drużyny która ma tyle startów.

W sumie musieliśmy wystawić 3 drużyny bo limit zawodników w jednej to 20 osób.

Najmocniejsza drużyna czyli ROMET FACORY TEAM do końca walczyła o TOP3 w klasyfikacji drużynowej Muszkieterów ale ostatecznie zajmujemy 4 miejsce, które też było nagradzane na podium.

Pozostałe drużyny zajmują 13 i 14 miejsce w stawce 23 sklasyfikowanych teamów.

Indywidualnie było jeszcze lepiej:

W wszystkich edycjach mieliśmy aż 20 wygranych kategorii oraz dystansów OPEN na różnych dystansach (dwa razy pierwszy OPEN na dystansie Mini finiszował Michał Decewicz)

Najwięcej zwycięstw odniósł Zbigniew Turczyński, następnie Michał Decewicz, Tomasz Harkawy oraz jedno Tomasz Pietraho.

Zajmujemy również 7x drugie miejsce / 11x 3 miejsce / 17x czwarte miejsce / 9x piąte miejsce

W sumie 64 x wchodziliśmy na podium z czego, aż 38 x w TOP3

Najlepszym wyścigiem był ostatni etap w Sobótce gdzie mieliśmy aż 10 miejsc na podium w tym 4 wygrane (Michał Decewicz wygrywa podwójnie bo zarówno OPEN na dystansie mini jak i w Kategorii M2)

Na koniec sezonu mieliśmy 2 zawodników na najwyższych stopniach w generalkach i wygrali swoje klasyfikacje wiekowe. Co ciekawe obaj jako jedyni z Teamu zaliczyli komplet 11 -startów (jak widać frekwencja popłaca)

Zbigniew Turczyński okazał się najlepszy na dystansie MEGA w kategorii M5
Michał Decewicz okazał się najlepszy na dystansie MINI w kategorii M2
Pozostałe osoby dekorowane w klasyfikacjach generalkach to:
Katarzyna Pietrowska : 3m na dystansie MEGA w kategorii K2
Kacper Kipiniak: 7m na dystansie MINI w kategorii M2
Łukasz Krzyszczak: 9m na dystansie MEGA w kategorii M3
Łukasz Zamojski: 9m na dystansie MINI w kategorii M2

W sumie 35 zawodników czyli połowa drużyny została sklasyfikowana i ukończyła cały cykl.

We wszystkich 11 edycjach przejechaliśmy 13424km wyścigowych – to odległość z Polski do Australii (droga lotnicza z Dębicy do Perth to 12981km)

Policzyliśmy też przewyższenia naszych zawodników z wszystkich edycji i tu wynik jest powalający – zrobiliśmy w sumie 302180metrów w pionie czyli to ponad 34 x Mount Everest

BIKEMARATON to 11 edycji głównie w województwie dolnośląskim, ale też po jednym starcie w opolskim i śląskim 4139 zapisanych zawodników na trzech dystansach: MINI 20-40km, MEGA 40-60km, GIGA 70-100km
W trakcie wyścigu głównego odbywają się także wyścigi dla najmłodszych adeptów kolarstwa - średnio na każdym maratonie startuje ok. 1000 osób (w sumie we wszystkich edycjach wystartował ponad 11400 zawodników)
Charakter trasy jest oczywiście zależny od umiejscowienia, ale zawsze możemy liczyć na ciekawe odcinki i brak nudy. Na terenach nizinnych mamy do czynienia z płaskimi, interwałowymi trasami z krótkimi podjazdami. W górach możemy liczyć na wymagające, chociaż dobrze zbalansowane trasy. Organizator znalazł tutaj złoty środek pomiędzy trudnościami technicznymi a płynnością jazdy.
Start i meta usytuowane są w bardzo różniących się od siebie lokalizacjach: czasem startujemy z centrum miasta, czasem z przedmieść a nawet z terenów odległych od miast
Niezależnie od lokalizacji zawsze wyznaczone są duże parkingi, jest scena do dekoracji oraz miasteczko zawodów, gdzie każdy uczestnik znajdzie to co potrzebne przed, w trakcie i po wyścigu rowerowym
Zawodnicy podzieleni są na sektory startowe - od 0, gdzie startuje czołówka aż do 7
Za każdy start uczestnik otrzymuje drobny prezent. Im większa liczba startów tym lepszy prezent (zaczynamy od pamiątkowej koszulki a kończymy na pełnym stroju kolarskim dobrej marki za przejechanie wszystkich edycji)
Na trasie znajduje się wielu fotografów i ogromne podziękowania min. dla Kasi Rokosz czy Anki Aries Baran które zawsze wyłapią naszych zawodników na trasie by cyknąć im fajną fotkę, są też profesjonalne formy jak FOTOMARATON, u których możemy zakupić zdjęcia a mają rozstawiane swoje punkty w wielu częściach trasy.
Cykl Bike Maraton charakteryzuje się na pewno wysokim poziomem zarówno organizacyjnym jak i sportowym. Na pewno warto przyjechać na którąś z edycji i poczuć smak przygody z MTB.